Waar bestaat een huisstijl uit?
Dit is niet alleen een logo maar het beeldende verhaal achter je onderneming. Welke sfeer wil je overbrengen? Wat voor vormen horen hier bij? En welk gevoel wil je overbrengen? Dit doen we door gebruik te maken van vorm, kleur en lettertype. Gezamenlijk dragen ze bij aan jou huisstijl en verhaal.
- Woord en/of beeldmerk
- Slogan
- Kleurgebruik
- Typografie
- Fotografie
Huisstijldocument
Om een idee te geven wat ik aan u oplever geef ik hier een voorbeeld met een huisstijl document van mij zelf. Deze kan natuurlijk verder aangevuld worden met bijv. een duidelijkere media beleid aan de hand van jouw wensen.
Benodigdheden
– – – – – – – –
Het gaat om het vertolken van jouw verhaal in beeld. Hiervoor heb ik de naam van jouw onderneming nodig, wat jouw product of dienst is en hoe je dit verkoopt/ aanpakt. Hoe meer jij weet hoe beter ik jou kan helpen.
Naam
Een naam voor je onderneming kiezen is altijd lastig. Kies bijvoorbeeld geen prestigieuze naam voor een eenmanszaak. Klanten kunnen hierdoor denken dat het gaat om een veel groter bedrijf.
Verhaal
Hoe logo en huisstijl er uit komen te zien is geheel afhankelijk van het verhaal dat je wilt vertellen. Dit bepaald of je huisstijl bijvoorbeeld zakelijk of juist creatief moet zijn.