- juni 28, 2015
Airbnb is een peer-to-peer platform waar kamers op gehuurd en verhuurd worden door zowel particulieren als bedrijven. In dit fictieve communicatie plan heb ik twee manieren beschreven om de community te vergroten.
Concept A Cultuur delen
Via Airbnb kan je je eigen accommodatie verhuren met de hele wereld of zelf op reis gaan. Dit heb ik doorgetrokken naar het delen van cultuur. Daarbij heb ik de doelgroep die graag hospiteert centraal gezet. Zo zijn het de locals zelf die jouw het meeste kunnen vertellen over hun cultuur en weten wat de leukste activiteiten in de buurt zijn.
Concept B Nostalgie
Beleef via Airbnb opnieuw de spanning en sensatie zoals je dat vroeger beleefde op een logeerpartijtje. Logeerpartijtjes zijn als kind een hele gebeurtenis. Van het plannen, overnachten, tot en met de napret. Zo ben je als kind al weken van tevoren bezig met het plannen en bedenken van wat je allemaal kan doen tijdens je logeerpartijtje. In dit concept heb ik de belevenis van Airbnb terug gekoppeld aan nostalgische herinneringen om zo opnieuw een avontuur te beleven.